Biuro Rachunkowe
Zajmujemy się pełną obsługą księgową wspólnot mieszkaniowych i firm
Nasze usługi w ramach umowy o zarządzanie nieruchomością obejmują m.in.:
- opracowanie planu finansowego wspólnoty (budżetu),
- szacowanie przewidywanych kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości,
- szacowanie kosztów związanych z planowanymi remontami,
- obliczenie zaliczek właścicieli na pokrycie planowanych kosztów z uwzględnieniem innych źródeł finansowania (pożytki i kredyty),
- prowadzenie ewidencji księgowej i pozaksięgowej,
- dekretacja i analiza dokumentów księgowych,
- analiza realizacji założeń planu finansowego w trakcie roku budżetowego (monitorowanie kosztów),
- opracowywanie sprawozdania finansowego wspólnoty mieszkaniowej ma koniec roku obrachunkowego,
- opracowanie sprawozdania finansowego dla funduszu remontowego,
- rozliczenie wyniku finansowego wspólnoty mieszkaniowej,
- rozliczanie zaliczek na media i usługi świadczone na rzecz właścicieli
- prowadzenie rozrachunków publiczno – prawnych,
- doręczanie wezwań płatniczych dłużnikom wspólnoty,
- archiwizowanie księgowych dokumentów źródłowych.
- prowadzenie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów,
- prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
- pełna obsługa finansowa nieruchomości, pobieranie opłat od najemców,
- kontrola należności, rozliczenie dokonywanych wpłat,
- windykacja należności powstałych w czasie realizacji umowy,
- naliczanie ustawowych lub uzgodnionych ze Wspólnotą odsetek za zwłokę, wysyłanie upomnień, dochodzenie na drodze sądowej należności od właścicieli na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością,
- prowadzenie obowiązkowej sprawozdawczości.